mandag 10. januar 2011

Dukkeklær

Som tidligere sagt, så kaster jeg ikke mer enn nødvendig.
Brukte klær sorteres etter anvendelse.
Spesielle plagg legges i Utklednings-eska, før til egne barn - nå til besøksbarn og barnebarn.
Det aller peneste gir jeg bort, mest til utsalg for brukte klær.Det dårligste blir kastet eller brukt til male-kluter.Sengetøy og annet stort går til mattefiller. Noe legges bort til omsøm.
Noe har kvaliteter som passer til nisseklær,  noe til dukkeklær, noe til barnebarn og noe til meg..
Siste 2 år, har det blitt mest dukkeklær. Noe er sydd av brukte klær, og mye fra tøy-rester. Starta med å sy til besøksbarnet mitt, av klær hun hadde brukt, men som var flekker på, og derfor ikke kunne gis videre.
Gikk forbi ei baby-so-real dukke på Obs, som ropte til meg. Og det er jo greit med dukke å prøve klærne på. Og besøksbarn og barnebarn synes jo det er kjekt med dukke med mye klær å leke med.
Siste året har jeg også solgt dukkeklær. Utrolig morsomt å lage, og man lærer fort teknikker som gjør det enklere å sy.


Min drøm nå, er å holde kurs i søm av dukkeklær.
28.-30.januar skal jeg holde kurs i Redign, Sy nytt av gammelt.

2 kommentarer:

  1. Hei. Det var en imponerende samling av sytråd! Jeg er også ny som blogger og prøver meg frem etter beste evne. Lykke til! Siri:-)

    SvarSlett
  2. Takk.Skal starte nett-butikk når jeg får lært mer. Og ha kurs i bruk av de forskjellige trådene. Lykke til med deg også.

    SvarSlett