søndag 9. januar 2011

Reste-garn

Jeg har ei lita frøken som har fått bruke garn fra ei eske med rester og "unyttig" garn for meg. Etter lang tids klipping av garn til fingerhekling og fletting av snorer, var det blitt ganske kaotisk tilstander i eska.
Jeg tok fatt på opp-nøsting, og fant ut at det var ganske mange korte garn-biter.
Biter helt ned til 20 cm, fant jeg nytte i, som bildet viser. Jeg er slik, at jeg ikke kaster mer enn jeg må.
 

Jeg liker de smale tre-kleshengerne, men de er av og til litt ruglete i treverket.
Så jeg strikka trekk til dem. Nå er disse kles-hengerne blitt utmerket til klær med vide halser, for strikkinga holder på klærne.
Jeg har valgt en hovedfarge og strikka inn striper av de små garnbitene. Starter og slutter med en litt lengre tråd, som jeg bruker til å sy trekket sammen med. Tre det ferdig-strikka trekket over kroken. Start sammensyinga i begge endene, til trekket er sydd over treverket. Alle de løse garn-endene fester jeg ikke, for de forsvinner jo inni trekket når det er sydd på. Genialt synes jeg. Laga slike en gang på 70-tallet husker jeg. Ga i gave til familie.Billige men nyttig gave fra en skoleelev. Nå er jeg hverken skole-elev eller trenger billige gaver. Nå er jeg bare glad i å utnytte alt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar